+420 608 277 877 kontakt@skolka-rebesovice.cz

Náš den

________________________________________________________________________________________________________________________________________________

Mateřská škola je v provozu v pracovních dnech, a to od 07:00 do 16:30 hod.

Rodičům je umožněno děti přivádět a odvádět podle potřeby, s vyjímkou doby od 10:00-12:00 hod., kdy jsou ostatní děti na pobytu venku.

Každá změna příchodu a odchodu dítěte musí být oznámena učitelce ve třídě.

Děti, které odcházejí po obědě, se rozcházejí mezi 12:30 – 12:45 hod. Odpoledne končí provoz MŠ v 16:30 hod.

 

DENNÍ REŽIM :

07:00 – 09:45    spontánní hra, pohybová aktivita, přesnídávka, výchovná činnost

09:45 – 12:30    pobyt venku, oběd

12:30 – 14:15     odpočinek, klidové činnosti, hygiena

14:15 – 16:30     odpolední svačina, skupinová a individuální práce, pobyt venku

 

 

DENNÍ AKTIVITY SE LIŠÍ NA ZÁKLADĚ ROČNÍHO OBDOBÍ, S TÍM SPOJENÝ EDUKAČNÍ PLÁN A TÉMATICKÉ BLOKY

 

TÉMATICKÉ BLOKY

   Září – Těšíme se do školky

  • seznámit děti s prostředím MŠ
  • seznámit děti s kamarády i dospelými v MŠ
  • rozvíjet základní společenské a životní návyky a postoje
  • posilovat prosociální chování, kooperativní dovednosti
  • pomoci dětem získávat větší samostatnost a sebedůvěru
  • společně s dětmi utvářet pravidla a rituály MŠ
  • podporovat komunikaci mezi dětmi, kamarádství, spolupráci
  • rozvíjet a upevňovat citové vztahy k rodině i ke svému okolí
  • vést k vnímání světa přírody všmi smysly
  • rozvíjet u dětí představivost, tvořivost a estetické vnímání
  • rozvíjet u dětí přiměřené praktické dovednosti
  • naučit děti zacházet s výtvarným materiálem s jeho vlastnostmi a možnostmi
  • rozvíjet u dětí pohybové i řečové schopnosti, prostorovou orientaci
  • rozvíjet u dětí jemnou motoriku a grafomotoriku

 

Říjen/Listopad – Barevný podzim

  • naučit děti vnímat krásu přírody a jejich zákonitosti
  • uvědomit si, že nejsme součástí přírody a že ji musíme chránit
  • naučit je zapojovat při pozorování co nejvíce smyslů (zrak, hmat, čich, sluch, chuť)
  • naučit je pojmenovat ovoce a zeleninu
  • naučit je pojmenovat některé rostilny(kde rostou) a živočichy(kde se vyskytují a čím se živí)
  • podporovat vzájemnou komunikaci, nebát se požádat druhého o pomoc nebo o radu
  • naučit je řešit konflikty dohodou
  • naučit dětí orientovat v okoli MŠ
  • učit je dokončit započaté
  • uvědomit si, že „vše má svůj čas“, učit je trpělivosti a pečlivosti
  • rozíjet a upevňovat správné hygienické a stravovací návyky
  • upevnit v dětech vědomí, že každý je na světě důležitý, každý umí něco jiného a můžeme si vzájemně pomáhat
  • rozvíjet paměť a schopnost vyjadřovat se nejen slovy, ale i výtvarně a pohybem
  • podporovat u dětí kreativitu, radost z tvoření, z objevování

 

Prosinec/leden/únor – Zima, zima, zimička

  • rozvíjet kulturně estetické dovednosti, rozvíjet mravní a estetické cítění či prožíváni
  • rozvíjet jemnou motoriku
  • rozvíjet řečové a jazykové dovednosti a schopnosti, posilovat zvídavost, radost a zájem z poznání a objevování
  • rozvíjet paměť, pozornost, představivost, soustředění a fantazii
  • osvojit si základní společenské, morální a etické hodnoty, celkově budovat estetický vztah k životu
  • vytářet prosociální postoje k druhému
  • podporovat stále dokonalejší chápání světa
  • vytvářet vztah k místu a prostředí, kde dítě žije, budovat citový vztah k lidem, k přírodě
  • rozvíjet schopnosti vytvvářet citove vztahy k celému svému okolí a udržovat je
  • vytvářet základy slušného chování k dospělým, dětem, vážit si jejich práce
  • rozvíjet fyzickou zdatnost
  • osvojovat si poznatky o lidech, dětech na celém světě
  • podporovat tělesný rozvoj, rozvíjet základní pohybové dovednosti a prostorovou orientaci v jíném, než známém prostředí

 

Březen/duben/květen – Jaro už je tu

  • rozvoj, užívání všech smyslů
  • osvojení si věku příměřených praktických dovedností
  • rozvoj řečových schopností a jazykových dovedností receptivních(vnímání,naslouchání, porozumění) i produktivních (výslovnosti, vytváření pojmů, mluvního projevu, vyjadřování)
  • rozvoj komunikativních dovedností (verbálních i neverbálnich) a kultivovanosti projevu
  • cvičit pozornost, paměť a představivost
  • posilování přirozených poznávacích citů (zvídavosti, zájmu, radosti z objevování apod.)
  • rozvoj citového vztahu ke zvířátkům
  • rozvoj schopnosti vážit si života ve všech formách
  • pochopení, že změny způsobené lidskou činností přírodu chrání, ale také poškozují
  • posilovat radost z objevovaného, probouzet zájem a zvídavost dítěte
  • rozvíjet ovládání pohybového aparátu a tělesných funkcí
  • znát pravidla bezpečného pohybu (ve školce, na zahradě, ve městě, na vesnici)

 

      Červen – Léto

  • poznáváme sebe sama, rozvoj pozitivních citů ve vztahu k sobě (uvědomování si vlastní identity, získání sebevědomí, sebedůvěry, osobní spokojenosti)
  • vyjadřovat své prožitky pomocí tvůrčí činnosti
  • osvojení si některých poznatků a dovedností, které předcházejí psaní a čtení
  • rozvíjení řečových schopností a jazykových dovedností
  • učit děti rozumět emocím druhých lidí
  • vytářet podvědomí o existenci ostatních kultur a národností
  • naučit se vnímat řád světa a jeho přirozené změny
  • objasnit dětem vztah květ-včela a význam včely pro člověka
  • seznámit děti s léčivými rostlinami ve volné přírodě, jejím významem pro člověka
  • využívat jejich přirozenou potřebu pohybu, posilovat jejich zájem o pohyb
  • posilování přirozených poznávacích citů, kultivovat projevy jejich emocí
  • rozvíjení a užívání všech smyslů
  • vytáření záklaldů pro práci s informacemi
  • osvojování si poznatků a dovedností důležitých k podpoře zdraví
  • znát pravidla bezpěčného pohybu ( ve školce, na zahradě, ve městě..)

___________________________________________________________________________________

Dne 04.10.2019 bude školka z důvodu plánovaného přerušení dodávky el.energie UZAVŘENA.

Děkujeme za pochopení.

________________________________________________________________________________